BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

29 April 2010

FAKTA BAU KETIAK LELAKI



Menurut laporan Jurnal Biology of Reproduction America. Sebelum ini bau ketiak lelaki sengaja "diproses" daripada lelaki yang tidak memakai deodoran digunakan sebagai bahan ujikaji bagi mencari bukti bahawa hidung wanita boleh "digoda" dengan bau lawan sejenisnya. Dalam uji kaji yang dilakukan, wangian semulajadi itu kemudian disapukan ke atas bibir puluhan wanita berumur 25 dan 45 tahun tanpa memberitahu ia adalah bau peluh dan hanya diberitahu bahawa mereka sedang menguji satu aroma wangian tersebut. Enam jam pertama selepas itu, skala mood yang disapu wangian yang diperbuat daripada peluh ketiak lelaki tersebut diukur. Hasilnya sungguh unik. Selain boleh menceriakan mood, wangian ketiak lelaki ternyata dapat membuatkan wanita menjadi kurang tegang.


  • Kesian aku dekat perempuan yang kena sapu dengan bau peluh lelaki tu...hahaha. Tapi fakta tetap fakta, mungkin bau mereka memang dapat menenangkan wanita. Tapi pada sesetengah wanita je, bukan untuk semua wanita

12 comments:

zulkbo said...

SALAM Khadijah..
sayang ketiakku tidak berbau
tidak nak jugak panggil orang
test baukan..la la la..

Khadijah Zek said...

hahahaha....sayang dekat malaysia tak buat kajian macam ni.kalau tak mesti dia orang panggil nya.

honey amour said...

bau ketiak hubby ku bau wangi semerbak bunga ros yang mekar...haaaaAAAAttcuuummm...!!!!

sop said...

agaknya jika diberi tahu dulu itu bau ketiak, agaknya tester tu nak tak?
heheheheh

FUZY said...

harap2 dpt hubby yg bau ketiaknya menenangkan aku.....hahhaha..asyik nk bau ketiak jer...kalu dapat bau hangit cam banggla mau marah tiap2 hari....hahahha....

Mr JePz said...

hahaha..semua orang bagi komen yang mmberangsangakn...nampaknya facts tetap facts..
aroma itu memang memberi effects kepada sesetengah wanita..

p/s: nak wt test la..haha

fmunyraz said...

gila ar..mmg dasat..
mcm ne plak kalau kita tukar ujuikaji??
pe agaknya kesannya???^_^

whiteco-p said...

nk ketiak yg bau wangi..hehhehe

Anonymous said...

nak hidu bau ketiak lelaki2 hensem je..x ensem x mau la..

fir'z said...

Saya pnya...!! Saya...saya...hehehe..

fir'z said...

Saya la tu orgnya..hehehehe..t sy lak cium tiak awak.. :)

fir'z said...

Saya nk cuba cium ketiak sebaliknya plak la...